ArtZóna – 20:15 (29.11.22)

Host: Bohdan Karásek. Týden: Ceny prof. J. Halabaly - nový film V. Morávka Bandité pro baladu. Fenomén: Jak dnes inscenovat Leoše Janáčka? Uvádí S. Michailidis. Žánr: umění / kultura; HDTVŠSkryté titulkyŠHost Artzóny Bohdan Karásek má na svém kontě několik experimentálních filmů, v nichž zastává několik rolí - je scenáristou, střihačem, režisérem, píše hudbu, někdy i hraje. Tyto "bytové" filmy vznikají s nejmenšími možnými náklady: štáb je minimalistický, prostředí reálné, výprava téměř neznatelná, herci nemaskovaní. Jeho celovečerní debut Karel, já a ty (2019) posbíral několik ocenění, takže se můžeme těšit na jeho další filmové počiny. Kromě toho se dlouho a aktivně věnuje hudbě - dříve spolupracoval s Ondřejem Kyasem, je členem skupiny Ploy. Spolupracuje i s rozhlasem a s brněnským Hadivadlem - hra Humanismus 2022, na které se autorsky podílel s Ivanem Burajem, měla nedávno premiéru. V rubrice Týden nás Lukáš Václavík provede výstavou studentského designu, kde se soutěžilo o Ceny prof. J. Halabaly a pozveme na nový hraný film V. Morávka Bandité pro baladu. Letošní festival Janáček Brno, který jednou za dva roky divákům přináší operní představení domácích i zahraničních scén, přinesl letos jednu světovou premiéru z domácí dílny. V hudebním nastudování Jakuba Hrůši a v režijní koncepci Jiřího Heřmana uvedl představení, v němž se na scéně propojila opera Z mrtvého domu a Glagolská mše. Co by tomu řekl Janáček? Diváci mohli také srovnat dvě inscenace Káti Kabanové - tu z Národního divadla v Praze v režii Calixta Bieita a velmi čerstvě premiérovanou Káťu z Grand Théatre de Geneve v režii Tatjany Gurbaci. S hosty ve studiu - uměleckým šéfem brněnské opery Jiřím Heřmanem a muzikologem Janem Špačkem budeme hledat odpovědi na otázky, jak inscenovat Janáčkovy opery v 21. století, kde jsou hranice čtení partitury a osudů jeho postav.
Více o pořadu na Kritiky.cz
Stránka načtena za 1,40702 s | počet dotazů: 188 | paměť: 43453 KB. | 01.02.2023 - 17:23:06